Få en mere effektiv virksomhed disse fire tools

Coronakrisen har sat gang i mange tanker hos danske virksomhedsejere om nye effektiviseringsmuligheder. Her hos IPA-danmark.dk har vi selv en stor interesse for netop dette emne. Derfor vil vi i denne artikel komme ind på fire simple tools, som kan hjælpe dig med at effektivisere en række langsommelige opgaver, der fylder i hverdagen.

1: Slack

Det første tool vi vil anbefale alle kontorer at bruge, er Slack. Slack er et program, der bruges til at kommunikere internt i en virksomhed. Med Slack kan man nemt og hurtigt sende beskeder til personer på tværs af en virksomhed, hvilket sparer rigtigt mange mails og ventepauser internt i en virksomhed. Slack kan også installeres på din telefon så du altid nemt og hurtigt kan reagere på en besked.

Du kan også oprette seperate kanaler for enkelte afdelinger, så du kan sende fællesbeskeder til flere medarbejdere på kort tid. Med Slack kan du spare en masse tid som ellers ville blive spildt. Tid er som bekendt penge, og Slack tjener sig hurtigt hjem igen.

2: Google Hangout

Et andet program som kan spare dig for både tid og ikke mindst løfte kvaliteten af dine møder i disse tider, er Google Hangout. Google Hangout er Skype, bare på steroider. Med Google Hangout kan du afholde både måder og endda undervisningsforløb for større forsamling og stadig have både en god lyd- og billedkvalitet.

Mange kursusvirksomheder har valgt at kaste sig over dette tool i disse krisetider, hvor det blandt andet er blevet brugt til sprogundervisning, samt ikke mindst bestyrelsesmøder og endda foredrag for de foredragsvirksomheder, der stadig er aktive under krisen.

3: Toggl

Et tredje tool som vi vil anbefale alle at bruge, er Toggl. Toggl er et tool du kan bruge til at overvåge, hvor lang tid du og dine medarbejdere bruger på enkelte opgaver.

Det kan være en rigtig god måde til at holde øje med og ikke mindst hånden under dine ansattes arbejdsindsats, både under Corona krisen hvor mange arbejder hjemmefra og i alt almindelighed. Det kan også være et godt tool til at finde ud af, hvilke opgaver der tager for lang tid i det daglige og på den måde kan den være med til at spare jeres virksomhed for rigtigt mange ressourcer på den lange bane.

4: Pipedrive

Et fjerde tool vi varmt vil anbefale, er Pipedrive.

Pipedrive er et simpelt men meget effektivt CRM-system som du kan opsætte og bruge til at holde øje med dine salgskanaler, herunder dine mange leads. Via Pipedrive kan du opsætte notifikationer og oprette meddelelser så du kan sikre dig at dit team er up to date med deres salgsaktiviteter. Pipedrive er både nemt at bruge og ikke mindst at sætte op og egner sig helt perfekt til både små og store virksomheder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *